آشنایی با تاثیر فعالیت های پژوهش
صنایع دستی
انواع صنایع دستی،شغل خانگی برای مردان،تحقیق صنایع دستی،لیست مشاغل خانگی پردرآمد

آشنایی با تاثیر فعالیت های پژوهش عملی معلمان و بررسی تاثیر آنها

 

آشنایی با تاثیر فعالیت های پژوهش عملی معلمان و بررسی تاثیر آنها

موضوع اهمیت عملیاتی کردن فرایند پژوهش های معلمان مانند اقدام پژوهی که سالهاست در میان معلمان و سایر اقشار فرهنگی در حال اجرا می باشد بحث جدیدی نیست.اما دلیل اینکه پیرامون آن باید بحث های جدی تری صورت گیرد مربوط به تاثیر به سزا و قابل توجه آن است.همانگونه که اهالی علم و دانش اطلاع دارند فرایند اقدام پژوهی بحثی قدیمی است که هر روز بیشتر از قبل رنگ تازه ای به خود می گیرد.

از خود می پرسید چرا ؟ خب مسلما دلیلش این است که در اقدام پژوهی معلمان می کوشند کلیه مشکلات و معضلاتی را که در محیط کلاس و مدرسه داند نه به صورت تئوری و روی کاغذ بلکه به صورت عملیاتی و مستند برطرف نمایند. در واقع این اقدام پژوهی بود که توانست به معلمان و دانش آموزان کمک کند که جلو خیلی از معضلات اخلاقی مثل پرخاشگری،دزدی،کمرویی،گوشه گیری،مدرسه گریزی،بیش فعالی و عدم توجه گرفته شود.می توان به جرئت گفت در میان فعالیت های پژوهشی معلمان اقدام پژوهی روسفید شد و از امتحان اولیا و مربیان سرافراز بیرون آمد.

اهمیت اقدام پژوهی معمولا به خاطر تاثیر شگفت انگیزش بر روی دانش آموزان و افزایش سطح علمی آنها و همچنین کاهش معضلات و مشکلات اخلاقی در آنها است.اما آیا فقط اقدام پژوهی توسط معلمان صورت می گیرد و یا پژوهش ها و تحقیقات عملی دیگری هم در میان این قشر فرهیخته در جریان است. در این جا شما را با نوع دیگری از پژوهش عملی در آموزش و پرورش آشنا می کنیم.

گزارش مستندات مرتبط با شغل جهت ارزشیابی

گزارش تخصصی معلمان نوع جذاب دیگری از فعالیت های عملی معلمان است که علاوه بر معلمان و دبیران در کلیه پست های سازمانی وجود داشته و علی رغم اقدام پژوهی حالت اجباری به خود گرفته است.تا جایی که بنده به یاد دارم حدود سه سال است که گزارش تخصصی رنگ و بوی قابل توجهی به خود گرفته است. کلیه فرهنگیان اعم از کسانی که در مدارس به تدریس و یا خدمت مشغولند مثل دبیران و معلمان و معاونین و مدیران و همچنین مربیان بهداشت و خدمتگزاران عزیز و همچنین فرهنگیانی که در که در اداره آموزش و پرورش مشغول خدمت هستند موظف هستند که برای کسب نمره کامل در ارزشیابی به نگارش گزارش تخصصی و پیشنهاد و راهکار مرتبط با شغل بپردازند.

گزارش تخصصی معلمان در واقع کمک شایانی به آنها در زمینه شناخت مسائل و مشکلات درسی و اخلاقی کرده و راهکارها و پیشنهادات و همچنین مشکلات و چالش های پیش رو را در این عرصه از میان می برد. به جرئت می توان گفت که نظام آموزش و پرورش با مطرح نمودن بحث گزارش تخصصی معلمان و ارائه پیشنهادات و راهکارهای قابل اجرا توانست راهگشای کاملی در راستای حل مشکلات معلمان ، دانش آموزان و اولیا باشند. معمولا گزارش تخصصی به همراه سه عدد پیشنهاد ارزشیابی ارائه می گردد که بتواند نمره کاملی را در ارزشیابی کسب نماید.

الگوها و روش های تدریس گروهی معلمان

بهینه سازی روش های تدریس معلمان که به درس پژوهی موسوم است. از نمونه فعالیت های عملی معلمان است که در نظام آموزشی کشور توانسته است به بهترین شکل ممکن در راستای تدریس برتر فعالیت نماید. درس پژوهی در نظام آموزشی ما به صورت گروهی انجام می گیرد. همانگونه که می دانیم نظام کنونی آموزش و پرورش در کشور تاکید بسیاری بر روی مسئله درس پژوهی و الگوهای برتر تدریس دارد و دلیل این موضوع آن است که در درس پژوهی معلمان می کوشند به بهترین شکل ممکن بهترین و بهینه ترین روش تدریس را در رابطه با یک درس خاص ارائه دهند.

درس پژوهی در کنار تجربیات برتر تدریس و تجربیات سنجش و ارزشیابی به معلمان کمک می کند که بتوانند به صورت کامل و دقیق بهترین نوع و روش تدریس یک درس خاص را برای دانش آموزان فراهم آورده و مشکلات و چالش های آموزشی را در درس مروبطه از میان بردازند.

در واقع درس پژوهی را می توان بهترین روش در راستای کشف روش تدریس و الگوی برتر تدریس درست و کامل و منطبق با برنامه درسی ملی دانست. بنا بر این باید از معلمان عزیز هر چه بیشتر خواهش و تمنا نمود که با شرکت در دوره های درس پژوهی در بهینه سازی سطح معلومات و دانش متربیان کوشیده و در راستای بهبود و اجرایی نمودن سند تحول بنیادین و چشم انداز بیست ساله آموزش و پرورش گام های موثری بردارند.

منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 14 شهريور 1397برچسب:, :: 12:13 :: نويسنده : مدیر

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نمونه پایان نامه - دانلود متن کامل با فرمت ورد و آدرس postao.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: